Ciasteczka z kaszy jaglanej (wegańskie, bez cukru, bez soi, bez glutenu)

bakery 1868396 1280 1
bakery 1868396 1280 1


Rozsądek podpowiada, że jeśli mamy ochotę na zdrowe słodycze powinniśmy wybrać owoce. Nie zawsze jednak mamy ochotę na ten rodzaj słodkości. Zwłaszcza, że sporą większość z nas wychowano nas na ciastach i ciasteczkach i to właśnie po nie chętnie sięgamy kiedy najdzie nas ochota na jakiś słodki przysmak .
Proponuje wam, ciasteczka z kaszy jaglanej. Są smaczne i zdrowe zarazem. Można nimi zaspokoić pragnienie na słodycze, nie łamiąc zasad zdrowiej diety.

Ciastka są oczywiście wegańskie (bez jaj i nabiału), niskotłuszczowe, bezglutenowe, bez dodatku białego cukru, soi i innych typowych alergenów.
Dodatkowym atutem tych ciastek, jest to, że składają się głównie z kaszy jaglanej, która jest bardzo zdrowa, ale niestety nie zawsze smakuje naszym dzieciom, bliskim czy gościom.
Te ciastka to genialny pomysł na smakowite przemycenie tej zdrowej acz nie zawsze lubianej kaszy.
Ciastka są na tyle zdrowe, że nie musimy ich jeść tylko na deser i tylko w nagrodę, możemy je jeść zawsze gdy mamy ochotę. Kaloryczność jednego ciastka to około 60 kcal, do tego zawierają wszelkie odżywcze dobrodziejstwa kaszy jaglanej i daktyli.

Przepis na 1 blachę ciastek.

Składniki:

  • 250 g kaszy jaglanej
  • 3-5 łyżek mąki ziemniaczanej
  • garść orzechów (włoskich, nerkowców lub innych wedle uznania)
  • ok 2-3 szklanki suszonych daktyli (w zależności od tego jak słodkie lubimy ciasteczka)
  • cynamon
  • 2 jabłka (lub inne owoce)
  • 500ml wody

opcjonalnie – 2-3 łyżki mąki z amarantusa, banan, laska cynamonu, aromat pomarańczowy

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną płuczemy na sitku, następnie przekładamy do garnka i zalewamy wodą, dodajemy szczyptę soli, gotujemy aż do lekkiego rozgotowania (jeśli zostało trochę wody zostawiamy aby woda wsiąkła w kaszę, jeśli zaś jest za mało wody dodajemy jej trochę i też zostawiamy aby kasza sama “wypiła” nadmiar.)

Daktyle zalewamy wrzącą wodą, zostawiamy na 5 minut, po czym sprawdzamy czy nie ma w nich pestek, następnie wrzucamy je do ciepłej kaszy i mieszamy, zostawiamy w kaszy na następne 5-10 minut (aby rozmiękły) suplementy diety na odchudzanie.

Miksujemy kaszę z daktylami na w miarę gładką masę, tak by nie było widocznych dużych kawałków daktyli.
Dodajemy mąki ziemniaczanej (idealnie 3 kopiaste łyżki ale jeśli masa jest zbyt rzadka dodajemy więcej, możemy też dodać trochę mąki z amarantusa).
Przyprawiamy cynamonem, opcjonalnie możemy dodać aromatu pomarańczowego lub laskę wanilii.
Przygotowujemy jabłka, obierając je ze skórki i tnąc na podłużne bloczki (grube paseczki). (możemy użyć innych owoców; gruszki, jagody itp)

Masę zostawiamy do przestygnięcia, po czym nakładamy na papier do pieczenia (nakładamy dużą łyżką, pomagając sobie palcami by zdjąć masę z łyżki). Wychodzą niezbyt kształtne ciasteczka, w które nabijamy bloczki z jabłka (lub inne owoce) i orzechy. Możemy je lekko poprószyć cynamonem.

Wkładamy do pieca na 150 C. Pieczemy ok 20-30 minut. Wyjmujemy jak się zaczną zarumieniać, łatwo je przypalić więc warto do nich od czasu do czasu zajrzeć i sprawdzić jak się mają.

Czekamy aż ostygną i zajadamy.

Smacznego ! 🙂

Rate this post